Saturday, March 24, 2012

Aku sudah faham..

Hidup penuh ujian, cubaan dan dugaan...Dalam semua itu datangnya perubahan mengucap salam...kepada baik atau buruk bukan persoalan...Wujud perbandingan dalam jiwa mengenai yang indah dan pahit...Diluah segala yang dirasa untuk menyuarakan apa yang terpendam...Tersentap jika ada bantahan, tapi bukan apa yang diluah hendak dibangkang...Kenapa???Kenapa perlu begitu???Kenapa BERFIKIR begitu???DAN KENAPA PERLU RASA BEGITU???Aku....cuma penglipur lara, indah menghiburkan hati...Betul ke???Hanya indah yang dipeduli???Bagaiman dengan pahit???Apa pula kata pahit, kalau kau melupakan dia???Hmmmm...Pahit, ramai yang benci, herdik dan caci kau...Perasaan dan jiwa kau tetap sama, PAHIT...Adanya kau, baru sempurna...Kenapa perlu datang PERBANDINGAN???Belum selesai dengan PAHIT,sekarang kau pulak...Aaaarrrggghhhh, BANDING...Aku tak boleh terima kau, kau menjadikan dia kusut...Dia memilih yang salah sebab kau...Tidak aku izinkan kau jengah ke jiwa aku walau sesaat...Aku perlu hidup, tapi dengan hidup yang wujudnya kau sebagai BANDING...Tidak, aku takkan izinkan...Kau buat aku rindukan SILAM...Aku rindukan SILAM tapi aku sedar aku takkan boleh dapatkan dia balik...BANDING, aku takkan boleh terima kau...Kau tahu yang SILAM dan KINI sangat berbeza...Tapi kau cuba samakan mereka, itu tidak adil...SILAM dan KINI amat aku perlukan tapi yang aku ada hanya KINI sekarang...Sedaya mana aku cuba, walau tujuh lautan aku redah, beribu bukit aku daki, setinggi awan aku capai...Aku tetap tidak boleh dapatkan SILAM...Aku perlu bersyukur aku ada KINI...BANDING, aku maafkan aku untuk benci kau tapi aku hanya INSAN dan INSAN akan faham...

0 Footprint: