Monday, September 6, 2010

Ampun Maaf...

Setahun yang lepas aku sangat-sangat pendiam...Aku tak suka berbual-bual kosong dan membuat bising...Aku masih ingat tentang bagaimana hidup aku ini diuji oleh satu perkara yang aku tidak pernah bayangkan akan terjadi...Aku dulu sangat bengis...Mungkin sebab perwatakan aku yang suka mendiamkan diri...Balik pada cerita td, tentang perkara yang pernah terjadi dalam hidup aku...Apabila manusia meminta maaf dengan aku dan mengharapkan keampunan aku dulu atas kesalahan beliau aku sering endahkan...Aku tidak pernah dengar penjelasan dan kata-kata beliau...Aku tidak boleh menerima hakikat bahawa beliau menipu aku...Aku membiarkan hidup aku tersksa hanya untuk beliau...Aku tidak suka beliau walaupun dalam masa yang sama aku masih bersimpati dengan insan tersebut...Beliau pernah cakap kat aku "aku tak rase bahagia dan aku sakit hati biler tgok ko bahagia, kenapa la ko kejam sangat??"...Aku memang kejam dan aku kejam sebab sikap beliau yang tidak pernah menghormati aku dan tidak pernah bersyukur...Aku tidak faham kenapa aku sering dituduh perkara-perkara yang aku tidak pernah lakukan...Aku benci beliau kerana mempermainkan keikhlasan aku terhadap beliau, memang aku benci beliau...Aku tidak mahu jumpa atau dengar suara beliau...Aku tidak mahu dengar nama beliau sekalipun...Aku terima nama aku diburukkan oleh beliau...Terima kasih kepada beliau kerana menyedarkan aku...Teatapi...


Itu semua dahulu, sekarang aku sudahpun memaafkan beliau...Aku tumpang gembira atas kegembiraan beliau sekarang...Sepanjang hidup aku, aku tidak boleh melupakan segala yang terjadi kepada aku...Aku masih tidak tahu cara untuk melupakan perkara-perkara yang telah terjadi...Disini aku menyusun sepuluh jari untuk memohon maaf diatas segala kesilapan yang telah aku lakukan...Aku juga memohon agar semua yang mengenali diri aku untuk menghalalkan segala makan dan minum aku...Sekarang aku sedar bahawa tidak patut ada rasa dendam dan ketidak puasan hati...Sudah tiba masanya untuk aku menjadi diri aku, walaupun tidak disenangi oleh orang-orang disekeliling aku...


3 Footprint:

Anonymous said...

apit, people change.

Kaiser DeVasto™ said...

that's why i need to change...

Anonymous said...

believe in urself, dude. (: