Tuesday, March 1, 2011

Tidak perlu berkata..

Aku menulis bukan untuk bermadah...
Aku menulis bukan untuk berkarya...
Aku menulis bukan untuk menghina...
Aku menulis bukan untuk menyatakan aku betul...
Aku menulis hanya meluahkan segala yang aku rasa...
Mereka selalu bertanya...
"Kau ok??"
"Kau kenapa nih?"
"Kau ade masalh?"
"Kau de problem ke?"
"Kenapa kau berubah ek?"
Dulu mulut aku petah berkata-kata tetapi menyakitkan telinga dan sering dibangkang semua kata-kata aku, sekarang aku diam...
Dulu gurauan aku menjadi hiburan tetapi mereka ada kalanya terasa, sekarang aku diam...
Dulu pandangan aku sering dibangkang, sekarang aku diam...
Dulu monolog aku sering didengar dan bukan semua tentang diriku, sekarang aku diam...
Dulu aku merapu tetapi ada yang rasa mengjengkelkan, sekarang aku diam...
Diam aku bukan kerana tidak suka...
Diam aku untuk memerhati...
Diam aku untuk berfikir...
Diam aku untuk bersabar...
Diam aku untuk aku...
Diam aku tidak lagi akan menyakitkan sesiapa...

0 Footprint: