Friday, August 13, 2010

CeriTe GilEr..

HUrm...Aku ingat ag dengan satu kejadian ketika aku lambat nak kelua dari umah..."Releks la esok mg confem aku bangun awal,ko datang je mesti aku ade...Pastu kiter gerak terus"...confident je aku an???tu la perangai aku...aku dan kawan2 ranang nk wat roadtrip la konon, sebenar balik kampung je...aku terjaga dari tidur pastu lepak2 n pusing2 satu umah...aku ase pelik gak nape la cam len macam je...aku tgok jam baru kul 9.30...tgok barang2 ok???tgok fon de 89 miskol, men giler...barula aku sedar aku dah lambat...pergh...giler dowh...membe2 aku dah marah macam2...dowank tunggu dari pas subuh katernyer...giler an???aku bergegas la nak siap2...aku pun terus gi bilik air nak mandi...tgah kelam kabut aku rase cam pelik la aku mandi kali nih...tgok2 aku pakai colgate wat cuci muke n loreal wat ubat gigi...tak berasap muker aku...
ARRRRRRGGGHHHHHHHH............
mengilisat aku cari towel...pastu terus la pakai2 baju....aku cepat turun bawah, sumer gelak kat aku...rupenyer aku dah siap ngn baju ngn boxer je...tk segan plak aku an???giler la...aku pun terus la cepat pg kat kete nak cepat la katernyer...aku terus memecut....menggelabahb tenat gak la aku...dalam cepat2 aku pun singgah kedai Mak Jah belakang umah Pak Usop tepi kedai Mak Usu yg depan kedai sup Gearbox yg lori garam tumpah dalam kuali tu...Giler la aku pun dritf la....



 
EEEEEEEEEEETTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT......
pergh cam Brian O Connor la plak....
then brenti ngn sumer tercengang tgok aku, pehal la kedai nih????"aku ngn selamba cakap Mak Jah Milo Ais kasi banjir satu bungkus ngn kuih kasi lambak dalam plastik satu...cepat ek kucing nk beranak dah tu"...Mak Jah pun bg kat aku sumer sambil berkata...."Sapo Mak Jah dek???Acik nih Mak Limah la...Mak Jah dah balik Bangalore 20 tahun lepas la"...pergghhh...owh silap ghupernyerrrrr....aku pun cepat g membe2 aku dan setibernyer kat sane...sumer dah kumpul...aku plak ngn "Milo Kasi Banjir" di tgn dan "Kusi Lambak dalam Plastik" di jamah wat muker tk bersalah kua keter....n pegi la kt membe2 aku yg tgh tunggu kt pekeliling untuk terus gerak ke IPOH...sekor2 wat muker pelik dan diam...pelik gak aku...selalu kene "cilanat","lahabau","lahanat",dan sewaktu dengannyer la...tp nape sumer wat muker arnab tk mandi petang je????hurmmmm...pehal nih...punyer la aku dengan kepelikan di kepala...tibe2..








"Abang nape tk puasa, berdosa taw"...aku dah sentap cam dah kene baling pisau kat tepi jantung...ha???tk puasa???aku tgok budak tu, tk kenal pum...anak sorang akak yg tgh tunggu kat situ...baru la aku ingt hari ni 1 Ramadhan la...

0 Footprint: